De vraag

De STER bood in de eerste maanden van corona brancheorganisaties in Nederland de kans om zonder kosten een eigen commercial te laten uitzenden. De VGN reageerde meteen en heeft met Roadworks binnen korte tijd en vooral veilig een tv-commercial geproduceerd. Van de tv-commercial is ook een radiospotje afgeleid.

Het plan

In de boodschappen vraagt de gehandicaptensector onder het motto ‘denk een beetje aan ze’ ten tijde van de coronacrisis aandacht van het Nederlandse publiek. Aandacht voor een sector die anders is. ‘In de GHZ bestaat het begrip afstand niet, laat staan anderhalve meter. Onze praktijk staat juist in het teken van warme aandacht van nabij en knuffelen.’

Eindresultaat

De spotjes maken op een ontroerende manier duidelijk dat zorg in de nabijheid onontbeerlijk is in de praktijk van de gehandicaptenzorgaanbieders. Maar ook dat cliënten, hun dierbaren en zorgmedewerkers het moeilijk hebben sinds de uitbraak van corona in ons land. Gedwongen afstand schuurt. De achtergrondmuziek – het nummer ‘Omarm me’ van BLØF – versterkt de boodschap: ‘Ik sta hier met een uitgestoken hand’