De vraag

Om groep 8 leerlingen te enthousiasmeren voor het VeenLanden College werden wij benaderd om een creatief plan te ontwikkelen om de zichtbaarheid van deze middelbare school (online) te vergroten.

Het plan

Eigen leerlingen aan het woord, die als ambassadeur optreden voor de school. Bewust gekozen voor brugklasleerlingen, zodat de groep 8 leerlingen zich aangesproken voelen. In combinatie met mentoren en docenten, die gezamenlijk een naadloos en compleet verhaal vertellen. Bewust zonder tussenkomst van een externe voice-over. Zo wordt het persoonlijk en vooral authentiek en krijgt het VeenLanden Collega in al haar aspecten letterlijk een gezicht.

Meerdere video’s, gericht op de verschillende keuzeklasses en de twee verschillende locaties van deze school.

 

Eindresultaat

Diverse videocontent, elk voor een eigen doelgroep. Waarbij op Instagram en de andere social media kanalen een aanjaagvideo gelanceerd wordt, die verwijst naar een speciale actiepagina speciaal voor groep 8 leerlingen. Vervolgens vinden de leerlingen daar meer videocontent.