Verhalen van collega’s staan centraal
Ter ere van het tienjarig bestaan van Omexom in Nederland heeft Studio Roadwork een videoreeks ontwikkeld die het verhaal van deze mijlpaal vertelt door de ogen van de mensen binnen de organisatie. Geen droog overzicht van feiten en cijfers, maar persoonlijke verhalen van een handvol collega’s uit diverse specialisaties. Deze collega’s, variërend van technisch specialisten in het veld tot projectleiders op kantoor, delen waarom zij trots zijn om bij Omexom te werken en hoe zij dagelijks bijdragen aan de energietransitie.
Externe campagne ontmoet wervingsplatform
De videoreeks had een dubbel doel. Allereerst vierde Omexom extern het tienjarig jubileum, door middel van een overkoepelende campagnevideo. Hierin komen alle collega’s samen aan het woord om het verhaal van 10 jaar Omexom te vertellen, wat de sterke cultuur en resultaten van de organisatie op een rij zet. Tegelijkertijd sloot de content naadloos aan op employer branding: elke geïnterviewde collega kreeg een eigen video die we hebben ingezet als wervingsmateriaal.
Deze aanpak toont aan hoe slim hergebruik van content een krachtig effect heeft. Met één serie opnames wisten we meerdere vliegen in één klap te slaan.
Teamgevoel en trotse boodschap
Met deze campagne hebben we laten zien dat een jubileum vieren méér kan zijn dan terugkijken, het is vooruitkijken met trots. Ook hier gold: slim content hergebruiken, dáár gaan we voor.